vrijdag 1 augustus 2014

Vogelbadje

Vorig jaar zomer was ik in Curacao. Een mooi tropisch eiland waar ik veel heb gezien.
Blijvende herinneringen zijn de foto's en de "souvenirs" die ik heb meegenomen...

Zeeglas, schelpen, grote platte bonen, muntjes en kokosnoten je vindt het er allemaal.
De koffer ging dan ook zwaarder mee terug dan heen ;-) 

Langs de weg vindt je "kraampjes" met kokosnoten. Een heerlijke dorstlesser bij een tropisch temperatuur.
De kokosnoten neem ik ook mee naar huis. Ik weet dat je ze hier ook kan kopen, maar deze is gewoon bijzonder ;-)

Inmiddels zijn er 365 dagen voorbij gegaan en ben ik begonnen met het schuren van de kokosnoot. 
Ik kan het natuurlijk een zomers kleurtje geven met een beetje verf, maar nog leuker is om de kokosnoot op te hangen in een gehaakt netje.

De kokosnoot hangt buiten op het balkon. Gevuld met een beetje water zodat de vogeltjes heerlijk kunnen badderen.
Vandaar de naam "Cocobaño" - Badderen in een kokosnoot.


Cocobaño © Pluizewol - augustus 2014



Geen opmerkingen:

Een reactie posten